сряда, 20 декември 2017 г.

Джон Стайнбек

Трудно е да се посочи любим автор. Имам си, да речем, личен Топ 10... Но ако трябва да кажа твърдо, първото име, за което се сещам, винаги е това на Джон Стайнбек.
Той определи голяма част от личната ми философия за живота и смъртта, за доброто и злото, за мишките и хората...
Споменавала съм го и друг път. Всъщност, виждам, че с него съм започнала този блог.
Днес е годишнина от смъртта му. Стори ми се подходящо да го почета с публикация, още повече, че най-после успях да се сдобия с почти всичко, което е написал.
Това е малката ми книжна колекция:

Каквото не намерих преводно (било ново, било антикварно), купих си го електронно в оригинал (напр. Руски дневник, Морето на Кортес, Бомбите са пуснати, Луната залезе...). На снимката не се вижда една мъничка антикварна книжка, но е там - най-вляво :)
Някои харесвам повече, други по-малко, но като цяло Стайнбек ме омагьосва. И вярвам, че творчеството му ме направи по-добър читател и по-добър човек.
Поклон!

Няма коментари:

Публикуване на коментар